Scholieren geven hun mening over Blok 3

20151029 Groep 1 Rick Frank en Rick 26 pnt

Op 25 november aanstaande vindt op ’t Hooghe Landt College de jurering van de vier genomineerden plaats. Burgemeester Bolsius zal als voorzitter van de jury het winnende team bekend maken. De winnaars ontvangen een prijs die door de stichting Vrienden van de Eemhaven ter beschikking is gesteld.

Het winnende ontwerp zal gepresenteerd worden tijdens het symposium dat door de stichting Vrienden van de Eemhaven georganiseerd wordt op 3 december.

In de maanden september en oktober werkten scholieren van het voorgezet onderwijs, klas 2 van ‘t Hooghe Landt College, aan het project “Blok 3”. “Blok 3” staat voor het laatste stuk onbebouwde grond aan het Eemplein, door omwonenden “de grindbak” genoemd. De Stichting Vrienden van de Eemhaven vond het interessant om te weten hoe de huidige jeugd dacht over de ontwikkeling van dat terrein. Het Hooghe Landt College werd bereid gevonden om dit als project uit te voeren. In de vier 2e klassen gingen teams van 3 à 4 leerlingen aan de slag. Zeven teams per klas, dus 28 teams in totaal maakten de opdracht “Maak een stedenbouwkundig plan voor de hoek Eemplein – De Nieuwe Stad”.

De opdracht behelsde vijf onderdelen, een verdieping in de geschiedenis, een buurtonderzoek, een ideeënlijst, het maken van een maquette en een eind- c.q. adviesrapport. De opdracht werd vervolgens afgerond met een presentatie. Uit elke klas is het ontwerp gekozen, dat door middel van jurering, het hoogste aantal punten kreeg. Deze vier ontwerpen dingen mee naar de 1e plaats.